soundcloud / Yes or Not?

Sound

2012 02 25


[new track2 / soundcloud / 新曲公開】
This is also new original track. ”Yes or Not?” Actually I made a song 9-10years before. but it’s not out yet. Maybe it will also be track on my new album. I’m not sure yet. but this is just a simple ver. I don’t know which need to arrange or as simple as this. hope you guys like it.
この曲はとても昔に作ったのだけどそろそろOutするタイミングだと思うのでおそらく次の作品入れたいなと思っています。。。。。。。。


頑張っていてもいつも同じところに帰ってしまっているのではないか?前進しているようで結局ぐるぐる同じ場所にいるのではないか?そんな想いから出来た曲です。これはウクレレと唄だけのとてもシンプルなバーションなのでどのようにアレンジすべきか考えています。プロデューサーが必要です私には。Anyway, いつも曲と歌詞が同時に降りて来るスタイルで曲が出来るのでこれもそうでしたが、ここ数年は別々で作る方法を試行錯誤していましたが、結局同時に浮かぶ方が自分にはフィットするんだと再確認した、そんなここ数年であります。歌詞が英語なので和訳もなんとなく。明日以降はもっと日本語の曲、ウクレレだけのリナらしい曲もジョジョに公開していきます。オッス。
Yes or Not?
written by LinaLina
Sometime I feel I am not good good girl.
Sometime I don’t know what I want to do.
It’s only noisily, you know the places quietly?
Nothing’s gonna save me?
but I want to do more…….
Tell me now
the way I’m going to do
which is the right?
Is there on my way to goal??
Tell me now
the way someone’s gonna wait for me
Do I come here again?
Yes? or Not?
Sometime I wonder if I am little child
It makes me feeling better than the real world.
Don’t let me down, don’t let let me down
Nothing’s gonna save me?
But I want to do more…..
It’s something better than here?
It’s something better likes there?
Smokey town’s gonna be rainy rainy everyday
Cleaning up stuffs make a rainbow.
時々私は自分はいい子じゃないって思うな
そう時々何がしたいのかわかんなくなるの
ここはただ騒々しいだけで、どこかほかに静かな場所知ってる?
私はただ、もっともっとやりたいのにな
**教えてほしいの 私の進む方向へ
どっちがあっているの?どっちの道がゴールのほうか?
教えてほしいの 誰かが待つ場所へ
だけどまた同じ場所へ来ただけなのかな?
Yes or Not?
時々私はもっと子供だったら良かったのになって思う事があって
だってそれは今の現実を逃避できるから
落ち込みたくないの。もうどんよりしたくないんだ
私を救ってくれる人なんていないのかな?
私はただもっとやりたいだけなのに
**
どっかここよりもいい場所しってる?
あそこみたいにいいところへ
煙に包まれた町は日に日に雨が降って
洗い流されたものは虹をつくってくれるはず
**
Yes or Not?(LinaLina) simple ver. by Lina Miyazaki